Frågor och svar
Information
Den här webbplatsen behöver lagra så kallade kakor (cookies) på din dator för att fungera. De finns två typer av kakor, temporära och permanenta. De kakor som den här webbplatsen behöver är av temporär natur och rensas bort när du stänger din webbläsare. För att kunna lagra undan att du accepterar kakor måste webbplatsen dock skapa en permanent kaka för den här webbplatsen för att lagra att du accepterar användning av kakor även vid kommande besök hos oss. För att kunna använda webbplatsen behöver du acceptera att vi lagrar undan kakor på din dator.
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
Jag har blivit av med min hyresavi, hur gör jag?
-
-
Om du blivit av med din hyresavi och betalar via Internet kan du hämta ditt OCR-nummer på vår hemsida.
Logga in på ”Mina sidor” och välj Min hyra. Här hittar du all information om dina hyresavier.
Tänk på att välja rätt månad eftersom OCR numret är unikt för varje månad!
Vid Internet betalningen anger du sedan bankgiro 650-8428.
-
-
Hur anmäler jag fel i lägenheten?
-
-
Om du upptäcker fel eller brister i din lägenhet är det nödvändigt att du gör felanmälan till oss så fort som möjligt.
Gå in på www.bastadhem.se och logga in på ”Mina sidor” och gör en felanmälan eller ring oss på kundthjänst 0431-750 30.
Vid AKUTA fall - som vattenläckage eller strömavbrott på kvällar och helger ringer du vår jour: 0431-31 10 37
När du gör felanmälan måste du berätta för oss om vi får gå in med huvudnyckel eller inte. Lämna också ditt telefonnummer ifall vi skulle behöva kontakta dig.
Vänta inte med att anmäla felet, det kan orsaka en ännu värre skada. En sådan kan innebära att du får betala för reparationen.